Automaty sprzedające cieszą się ogromną popularnością w budynkach użyteczności publicznej. Pozwalają one na szybkie zakupienie nie tylko zimnych napojów i przekąsek, lecz także kawy. Są powszechnie stosowane m.in. w biurach. Dlaczego warto postawić automat z kawą w swoim biurze? Kiedy takie rozwiązanie ma sens?

Kawa dla pracowników

Pracownicy biurowi często mogą korzystać z ogólnodostępnych ekspresów za darmo. Nie jest tak jednak we wszystkich biurach. W niektórych biurowcach, zwłaszcza tych wynajmowanych przez kilka firm, pojawiają się osobne automaty sprzedające z kawą. Aby uzyskać gorący napój, konieczne jest uiszczenie opłaty. Zwykle jest to kilka złotych. Niekiedy pracodawcy udostępniają swoim pracownikom taką kawę za darmo. To dobry wybór w sytuacji, gdy właściciel firmy nie chce inwestować w ekspres i pomoc osób zajmujących się jego uzupełnianiem czy czyszczeniem.

Kawa dla gości i klientów

Automaty sprzedające z kawą często pojawiają się w biurach także ze względu na klientów odwiedzających budynek. Takie osoby nie mają dostępu do ekspresów zarezerwowanych dla pracowników. W trakcie oczekiwania na spotkanie mogą one więc skorzystać z automatu i kupić gorący, pobudzający napój. Takie automaty zwykle stawia się na korytarzach czy klatkach schodowych, zwłaszcza jeśli budynek jest wielopiętrowy i zaprojektowany z myślą o wynajmie przestrzeni biurowych przez różne firmy.

Zalety automatów w biurach

Automaty do kawy w biurach niosą za siebie wiele korzyści. Kawa jest bowiem napojem pobudzającym, który sprzyja skupieniu. Pracownicy chętnie sięgają nawet po kilka porcji dziennie, zwłaszcza o poranku czy w porze lunchu.

Co więcej, automaty sprzedające z kawą pozwalają na przygotowanie napoju w zaledwie kilkanaście sekund. Nie wymagają one samodzielnego uzupełniania zbiorników z wodą czy wkładania kapsułek. Kawa jest dostępna od ręki – wystarczy wybrać odpowiednią opcję i uiścić opłatę. Aby przygotować kawę w automacie, nie trzeba również posiadać własnych naczyń.